Frans Visser, directeur van AgriMedia, heeft een bijdrage geleverd aan het boekje ter ere van het vijftigjarig bestaan van het Lucas Ooms Fonds (LOF). In het 128-pagina’s tellende werk schrijven mediaprofessionals over het medialandschap in 2025.

“Als je vertelt dat je uitgever bent, gaan mensen vaak wat moeilijk kijken”, begint Visser zijn verhaal. Volgens hem hebben uitgevers nog steeds een wat stoffig imago. “Maar”, vervolgt Visser, “toch is het vak nu leuker dan het ooit is geweest.” Daarmee doelt de uitgever op de mogelijkheden die er online zijn. “Er gaat een wereld open voor uitgevers, redacties en verkoopafdelingen.”

De kanttekening bij die mogelijkheden is volgens Visser dat websitebezoekers moeten wennen aan het idee dat ook het maken van digitale informatie gewoon geld kost. “Want juist online kan de deskundige en betrouwbare informatie vaak net even sneller, mooier en beter op maat worden gepresenteerd dan met papier.”

“Nee, hip is een uitgever nog steeds niet. Maar misschien begint ie dat eindelijk een beetje te worden”, sluit Visser af.

Categories: Nieuws