Melken voor Morgen Rundveehouderij in het teken van uiergezondheid

Op 12 oktober aanstaande wordt voor de derde keer het kennisevenement Melken voor Morgen Rundveehouderij georganiseerd. Dit jaar staat het thema ‘uiergezondheid’ centraal.

Zes topsprekers, waaronder Zyncke Lipkens van Melkcontrolecentrum Vlaanderen, dierenarts Jan Dijkhuizen van De Graafschap Dierenartsen en Dorieke van der Heide van melkveebedrijf Van Veelen Holsteins in Biddinghuizen, zullen acte de présence geven. 

Dierenarts Zyncke Lipkens komt uitleg geven over het principe celgetaldifferentiatie waarmee mastitis kan worden herkend aan de verschillende celtypen in de melk, nog voordat mastitis überhaupt zichtbaar wordt. Dijkhuizen en Van der Heide vertellen over de ervaringen met en resultaten van het on-farm opkweken van melkmonsters voor snelle detectie van de mastitisverwekker.

Het evenement vindt plaats op het prachtige landgoed Nergena in Bennekom. Uiteraard is er ruimte om te netwerken met uw collega-melkveehouders en andere professionals binnen de sector. Als abonnee van Elite, Veehouderij Techniek, V-focus en/of Veearts kunt u Melken voor Morgen gratis bezoeken. Er zijn slechts vijftig plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij en reserveer uw gratis plek.

In de komende periode zal het volledige programma worden gepubliceerd op melkenvoormorgen.nl. Wij kijken ernaar uit u te mogen verwelkomen op 12 oktober aanstaande bij de derde editie van Melken voor Morgen Rundveehouderij. Dit evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Boumatic.

Ons nieuws
LandbouwMechanisatie Zomertour Festival 2024
Vooruitblik op het Zomertour Festival 2025

De kracht van live communicatie blijft een essentieel middel om de agrarische sector met elkaar te verbinden. Het ontmoeten van vakgenoten, het delen van kennis en het bijpraten over de laatste innovaties blijft van groot belang. Na een succesvolle eerste editie in 2024 kijken we met veel enthousiasme uit naar de tweede editie van het […]

De kracht van live communicatie in een digitale wereld

De afgelopen jaren zijn onze communicatiemethoden aanzienlijk veranderd. Zowel de coronamaatregelen als de opkomst van smartphones hebben ons communicatiegedrag zowel privé- als zakelijk beïnvloed. Daarnaast speelt de opkomst van Generatie Z een cruciale rol in deze transformatie. Deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld en communiceert voornamelijk via korte, snelle en visuele berichten via […]

AgriMedia Kenniscafé werpt blik op Generatie Z, mediaconsumptie Generatie X en opkomst van AI

Onder toeziend oog van ruim 40 marketeers uit de agrarische sector namen Jaap Wouda en Jeroen Ekkelenkamp van Aeres Tech, Jean-Paul Reparon van AgriMedia en Bart Meerdink van Beeckestijn Business School de aanwezigen mee in inspirerende verhalen over respectievelijk het bereiken van Generatie Z in de landbouw, de mediaconsumptie van Generatie X in de landbouw […]