AgriMedia Kenniscafé

“Content die scoort, mails die raken, ads die werken”

Op donderdag 22 januari 2026 organiseert AgriMedia de derde editie van het AgriMedia Kenniscafé: een inspirerende bijeenkomst voor marketeers in de agrarische -, groene -, en wijnbouwsector. Na eerdere edities – met thema’s als het bereiken van Gen Z, de opkomst van AI in marketing en het bouwen van sterke merken – is dit keer het thema: “Content die scoort, mails die raken, ads die werken”.

In de vernieuwde collegezaal van het AgriMedia kantoorpand (Landmeetkunde in Wageningen) bieden we een interactief programma waarin verschillende experts hun inzichten delen:

  • Peter van der Schaar (Basedriver) laat zien hoe je e-mails maakt die écht raken – en hoe de inzet van AI e-mailmarketing slimmer, persoonlijker en effectiever maakt.
  • Sem van Haren (Adfarm) laat zien hoe je met een slimme mix van strategie, creativiteit en technologie een moderne, always-on advertentiestrategie bouwt die écht impact maakt.
  • Ebo van der Broek (BatavierenBende) neemt u mee in de veranderende rol van content binnen customer journeys én de impact van kunstmatige intelligentie op zoekgedrag.

Het AgriMedia Kenniscafé brengt max. 30 marketingprofessionals uit de agrarische-, groene- en wijnbouwsector samen en biedt volop gelegenheid om kennis en inspiratie op te doen én te netwerken.

Introductie van de sprekers

Peter van der Schaar is ondernemer en oprichter van Basedriver, het marketingplatform dat campagnes, content en data samenbrengt. Met zijn ervaring helpt hij organisaties hun marketingprocessen te stroomlijnen en e-mailmarketing campagnes persoonlijker en effectiever te maken.

Naast zijn werk bij Basedriver is hij een vertrouwd gezicht in de marketingwereld. Hij schreef voor vakmedia als Twinkle en het Marketingfacts Jaarboek, publiceert op het Basedriver-blog en spreekt op events over de toekomst van marketing, content en data.

Tijdens het AgriMedia Kenniscafé neemt hij je mee in het thema “De impact van AI op e-mailmarketing”. Verwacht een inspirerende sessie waarin praktijkervaring en toekomstvisie samenkomen, met concrete inzichten waar iedere marketeer mee verder kan.

In een tijd waarin mediakanalen razendsnel veranderen en doelgroepen zich steeds flexibeler bewegen, is een doordachte advertentiestrategie belangrijker dan ooit. Sem van Haren (Adfarm), laat tijdens het Kenniscafé zien hoe je vandaag de dag een toekomstbestendige strategie opzet. Hij vertelt hoe je een solide ‘always-on’ basis creëert die continu zichtbaar is, en hoe je die aanvult met gerichte campagnes op de momenten dat het echt telt.

Volgens Sem draait succesvolle advertising niet alleen om creativiteit, maar ook om inzicht en meetbaarheid. Want wie zijn data begrijpt, kan zijn campagnes beter sturen- en de kracht van machine learning echt benutten. Laat je inspireren door Sem’s visie op advertising, waarin strategie, technologie en creativiteit naadloos samenkomen.

Content speelt een andere rol dan ooit in de relatie tussen merken en hun publiek. Tijdens het AgriMedia Kenniscafé neemt Ebo van der Broek (BatavierenBende) ons mee in hoe customer journeys veranderen onder invloed van kunstmatige intelligentie. Hij laat zien hoe AI de manier waarop we zoeken, vinden en beslissen verandert.

Aan de hand van herkenbare voorbeelden laat Ebo zien hoe nieuwe technologieën de interactie tussen merken en hun doelgroepen herschrijven. Hoe verandert de reis van oriëntatie tot aankoop als AI steeds vaker het startpunt is van informatie en inspiratie? En hoe kunnen marketeers hierop inspelen met relevante, betekenisvolle content die aansluit bij de vragen en behoeftes van hun publiek?

Praktische informatie

📅 Donderdag 22 januari 2026

🏫 Hesselink van Suchtelenweg 6 te Wageningen
🕑 Inloop: 14.00 uur
🕒 Start programma: 14.30 uur
🕟 Einde programma: 16.30 uur
🥂 Aansluitend: netwerkborrel

Aanmelden

Via het onderstaande formulier kun je je aanmelden voor het AgriMedia Kenniscafé op 22 januari 2026. Doe het snel, want vol = vol!

Aanhef
Nieuwsbrief
Mediakaart