Onderzoek LandbouwMechanisatie: Qmusic populair op trekker

Ruim 90 procent van de Nederlandse boeren luistert radio tijdens het werk op de trekker. Dat blijkt uit een enquête van vakblad LandbouwMechanisatie. Bijna 44 procent van de respondenten stemt af op Qmusic. Daarna volgen Radio 538 en piratenzenders.

Radio luisteren in de trekker is erg populair, blijkt uit een online enquête die ruim 1.300 akkerbouwers, veehouders en loonwerkers invulden. Slechts 2 procent van de respondenten geeft aan de radio nooit aan te zetten tijdens het werk op de trekker.

In de nieuwste uitgave van vakblad LandbouwMechanisatie is, op pagina 11, te zien welke zenders de top 5 compleet maken, hoeveel er via DAB+ geluisterd wordt en welk percentage van de respondenten nog regelmatig een CD-tje luistert.

Blijf met de nieuwsbrief van AgriMedia op de hoogte van de onze activiteiten, waaronder AgriMedia Kenniscafé
Ons nieuws
AgriMedia lanceert Wijnbouwbeurs der Lage Landen

Met de lancering van de Wijnbouwbeurs der Lage Landen introduceert AgriMedia een nieuwe vakbeurs voor de professionele -en hobbymatige wijnbouwsector in Nederland en België. De eerste editie van de beurs vindt plaats op 24 oktober 2026 in de Koepelhal in Tilburg en richt zich op wijnbouwers, wijnmakers en wijnprofessionals, zoals vinologen en sommeliers. De Wijnbouwbeurs […]

Eerste Wijnbouwcongres der Lage Landen verbindt wetenschap en praktijk

De wijnbouw in België en Nederland ontwikkelt zich snel. Waar het aantal wijngaarden toeneemt en de kwaliteit van de wijnen zichtbaar verbetert, groeit ook de behoefte aan actuele kennis en professionele uitwisseling. Die behoefte geldt zowel voor hobbymatige wijnbouwers als voor professionele wijnproducenten die hun bedrijfsvoering verder willen verdiepen. Op 21 mei 2026 vindt op […]

AgriMedia Kenniscafé: “Content die scoort, mails die raken, Ads die werken”

Op donderdag 22 januari 2026 organiseert AgriMedia de derde editie van het AgriMedia Kenniscafé: een inspirerende bijeenkomst voor marketeers in de agrarische- en groene- en wijnbouwsector. Na eerdere edities – met thema’s als het bereiken van Gen Z, de opkomst van AI in marketing en het bouwen van sterke merken – is dit keer het thema: “Content die scoort, mails die raken, ads die […]