Onderzoek LandbouwMechanisatie: Qmusic populair op trekker

Ruim 90 procent van de Nederlandse boeren luistert radio tijdens het werk op de trekker. Dat blijkt uit een enquête van vakblad LandbouwMechanisatie. Bijna 44 procent van de respondenten stemt af op Qmusic. Daarna volgen Radio 538 en piratenzenders.

Radio luisteren in de trekker is erg populair, blijkt uit een online enquête die ruim 1.300 akkerbouwers, veehouders en loonwerkers invulden. Slechts 2 procent van de respondenten geeft aan de radio nooit aan te zetten tijdens het werk op de trekker.

In de nieuwste uitgave van vakblad LandbouwMechanisatie is, op pagina 11, te zien welke zenders de top 5 compleet maken, hoeveel er via DAB+ geluisterd wordt en welk percentage van de respondenten nog regelmatig een CD-tje luistert.

Ons nieuws
LandbouwMechanisatie Zomertour Festival 2024
Vooruitblik op het Zomertour Festival 2025

De kracht van live communicatie blijft een essentieel middel om de agrarische sector met elkaar te verbinden. Het ontmoeten van vakgenoten, het delen van kennis en het bijpraten over de laatste innovaties blijft van groot belang. Na een succesvolle eerste editie in 2024 kijken we met veel enthousiasme uit naar de tweede editie van het […]

De kracht van live communicatie in een digitale wereld

De afgelopen jaren zijn onze communicatiemethoden aanzienlijk veranderd. Zowel de coronamaatregelen als de opkomst van smartphones hebben ons communicatiegedrag zowel privé- als zakelijk beïnvloed. Daarnaast speelt de opkomst van Generatie Z een cruciale rol in deze transformatie. Deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld en communiceert voornamelijk via korte, snelle en visuele berichten via […]

AgriMedia Kenniscafé werpt blik op Generatie Z, mediaconsumptie Generatie X en opkomst van AI

Onder toeziend oog van ruim 40 marketeers uit de agrarische sector namen Jaap Wouda en Jeroen Ekkelenkamp van Aeres Tech, Jean-Paul Reparon van AgriMedia en Bart Meerdink van Beeckestijn Business School de aanwezigen mee in inspirerende verhalen over respectievelijk het bereiken van Generatie Z in de landbouw, de mediaconsumptie van Generatie X in de landbouw […]