AgriMedia organisator van het Limburgse Wijnbouwcongres 2025

Wijnbouwcongres 2024

Stichting Promotie Limburgse Wijnen heeft met AgriMedia een samenwerkingsovereenkomst gesloten met betrekking tot de organisatie van het allereerste Limburgse Wijnbouwcongres op Nederlandse bodem, dat plaatsvindt op 16 mei 2025 bij hotel Van der Valk in Maastricht. 

Dit prestigieuze evenement, een initiatief van de Stichting Promotie Limburgse Wijnen en Voka – KvK Limburg, zal professionals uit de wijnsector uit Nederland en Vlaanderen samenbrengen om kennis en ervaringen op het gebied van wijnbouw, vinificatie, marketing en wijntoerisme te delen.

AgriMedia, bekend als uitgever van het vakblad Wijn en Wijngaard, zet hiermee een belangrijke stap in zijn betrokkenheid bij de Nederlandse en Vlaamse wijnindustrie. Jean-Paul Reparon, algemeen directeur van AgriMedia, benadrukt het belang van deze samenwerking:

“Na de overname van het vakblad Wijn en Wijngaard is de samenwerking met de Stichting Promotie Limburgse Wijnen de volgende stap in onze ambitie om de Nederlandse en Vlaamse wijnwereld blijvend te voorzien van onafhankelijke vakinformatie. Door deze samenwerking ontstaat er extra waarde voor de lezers van Wijn en Wijngaard, doordat abonnees onder andere korting ontvangen op hun deelname. Ook voor toeleveranciers aan wijnbouwers en wijnmakers biedt dit congres interessante mogelijkheden, want naast de on- en offline media van Wijn en Wijngaard kunnen we nu ook het live-contact met de doelgroep faciliteren.”

Jules Odekerken van de Stichting Promotie Limburgse Wijnen voegt hieraan toe:

“We zijn blij een ervaren uitgeverij, met veel ervaring in het organiseren van kennisgedreven evenementen, te hebben gevonden die de organisatie van het Limburgse Wijnbouwcongres op zich neemt. We kijken er naar uit om wijnbouwers, wijnmakers en wijnprofessionals een inspirerende dag te bezorgen!”

Het Limburgse Wijnbouwcongres belooft een inspirerend platform te worden voor iedereen die betrokken is bij de wijnbouwsector. Naast sprekers en presentaties biedt het congres ook uitstekende netwerkmogelijkheden voor toeleveranciers en producenten in de wijnsector.

Ons nieuws
LandbouwMechanisatie Zomertour Festival 2024
Vooruitblik op het Zomertour Festival 2025

De kracht van live communicatie blijft een essentieel middel om de agrarische sector met elkaar te verbinden. Het ontmoeten van vakgenoten, het delen van kennis en het bijpraten over de laatste innovaties blijft van groot belang. Na een succesvolle eerste editie in 2024 kijken we met veel enthousiasme uit naar de tweede editie van het […]

De kracht van live communicatie in een digitale wereld

De afgelopen jaren zijn onze communicatiemethoden aanzienlijk veranderd. Zowel de coronamaatregelen als de opkomst van smartphones hebben ons communicatiegedrag zowel privé- als zakelijk beïnvloed. Daarnaast speelt de opkomst van Generatie Z een cruciale rol in deze transformatie. Deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld en communiceert voornamelijk via korte, snelle en visuele berichten via […]

AgriMedia Kenniscafé werpt blik op Generatie Z, mediaconsumptie Generatie X en opkomst van AI

Onder toeziend oog van ruim 40 marketeers uit de agrarische sector namen Jaap Wouda en Jeroen Ekkelenkamp van Aeres Tech, Jean-Paul Reparon van AgriMedia en Bart Meerdink van Beeckestijn Business School de aanwezigen mee in inspirerende verhalen over respectievelijk het bereiken van Generatie Z in de landbouw, de mediaconsumptie van Generatie X in de landbouw […]