AgriMedia produceert nieuw magazine met onderzoeksresultaten voor Platform Melkgeitenhouderij

Op verzoek van het Platform Melkgeitenhouderij ontwikkelde AgriMedia het magazine “Be Goat & Tell It”: een aantrekkelijk en toegankelijk magazine waarin recente onderzoeksresultaten uit de melkgeitenhouderij centraal staan. Met deze uitgave sluit het Platform Melkgeitenhouderij een intensieve onderzoeksperiode af. Via het magazine ontvangt de sector actuele inzichten en praktische kennis, helder verteld, journalistiek sterk en natuurlijk prettig leesbaar.

Kennis toegankelijk maken

Het Platform Melkgeitenhouderij zocht een manier om de uitkomsten van haar onderzoeken begrijpelijk en aantrekkelijk te presenteren. Die vraag paste naadloos bij de expertise van AgriMedia: complexe informatie vertalen naar heldere verhalen, met oog voor inhoud, vormgeving en niet onbelangrijk, in de tone-of-voice van de doelgroep. Van redactie en eindredactie tot ontwerp, drukwerkbegeleiding en distributie. AgriMedia heeft het volledige proces in eigen huis verzorgd.

“Het magazine is echt prachtig geworden”, zegt Jessie Megens namens het platform. “Aantrekkelijk vormgegeven, goed leesbaar en inhoudelijk sterk. Een waardevol middel om – naast de studiedag “Be Goat & Tell It” op 7 januari jl. – onze onderzoeksresultaten op een toegankelijke manier te delen met de sector.”

Bereik via print en digitaal

Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken, is Be Goat & Tell It verspreid onder alle abonnees van Vakblad Geitenhouderij als bijlage bij de reguliere uitgave van April 2025. Daarnaast is er een digitale versie beschikbaar, zodat ook online eenvoudig toegang is tot de informatie. Die is te bekijken via: link naar digitale editie.

Samenwerking met impact

Jean-Paul Reparon, algemeen directeur van AgriMedia, kijkt met trots terug op het project. “We zijn blij dat we samen met een kennisgedreven partner als het Platform Melkgeitenhouderij dit magazine hebben kunnen maken. Het sluit perfect aan bij waar wij voor staan: kennis waar je beter van wordt.”

Over AgriMedia

AgriMedia is al jarenlang uitgever van onafhankelijke, betrouwbare vakinformatie binnen de agrarische sector. Met titels als LandbouwMechanisatie, Tuin en Park Techniek, Veehouderij Techniek, Vakblad Geitenhouderij, Elite, Veehouder en Veearts, V-focus en Wijn en Wijngaard brengen we kennis en praktijk bij elkaar. Het project Be Goat & Tell It laat zien hoe inhoud, vorm, toon én bereik binnen de sector elkaar versterken in een krachtig nicheproduct.

Blijf met de nieuwsbrief van AgriMedia op de hoogte van de onze activiteiten, waaronder AgriMedia Kenniscafé
Ons nieuws
Eerste Limburgs Wijnbouwcongres laat indrukwekkende indruk achter

Onlangs vond het allereerste Limburgs Wijnbouwcongres plaats op Nederlandse bodem – en het evenement maakte direct indruk. 170 deelnemers, bestaande uit wijnbouwers, wijnmakers en wijnprofessionals uit Nederland en België, verzamelden zich voor een dag vol kennisuitwisseling, inspiratie en netwerkmogelijkheden. Het congres markeerde een belangrijke mijlpaal voor de groeiende wijnbouwsector in de Lage Landen. De dag […]

De kracht van vakinformatie in veranderend medialandschap

Hoe gebruiken melkgeitenhouders media in hun dagelijks werk? Om daar beter zicht op te krijgen, hielden we onlangs een lezersonderzoek onder abonnees van de Geitenhouderij-nieuwsbrief. 144 lezers vulden de vragenlijst in. Een mooie respons die getuigt van betrokkenheid bij het vak en het medium. Wie zijn onze lezers? Bijna de helft van de respondenten (42%) […]

Netwerken en kennis vergaren belangrijkste redenen voor evenementbezoek door melkgeitenhouders

Eind april / begin mei 2025 vroegen we de nieuwsbrieflezers van (het vakblad) Geitenhouderij naar hun voorkeuren, motivaties en verwachtingen rondom studiedagen en vakbeurzen. 122 melkgeitenhouders vulden de vragenlijst in. De uitkomsten geven waardevolle inzichten in wat een goed evenement maakt – en waar het aan moet voldoen om écht aan te sluiten bij de […]