Aeres Tech, van adverteerder naar partner

Power+

De samenwerking tussen Aeres Tech en AgriMedia heeft zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Wat begon als een samenwerking op het gebied van media, is inmiddels uitgegroeid tot een partnerschap op het gebied van marketing, media, contentcreatie en evenementenorganisatie.

Uitbreiding van media naar content

Aeres Tech maakt al jaren gebruik van de online en offline mediaplatformen van AgriMedia, zoals Mechaman en LandbouwMechanisatie. De samenwerking is in de loop der jaren uitgebreid naar (online) contentcreatie. Content, ontwikkeld op basis van een gerichte strategie, wordt gepubliceerd via de mediakanalen van Aeres Tech en verspreid via de digitale nieuwsbrieven van Mechaman en LandbouwMechanisatie. Dit zorgt voor een brede en relevante verspreiding binnen de mechanisatiesector en versterkt de naamsbekendheid en expertise van Aeres Tech.

Verdere intensivering in coronatijd

Tijdens de coronapandemie investeerde Aeres Tech in een professionele videostudio en eventlocatie. Dit leidde tot een intensievere samenwerking met AgriMedia. Dankzij de faciliteiten van Aeres Tech en Aeres Tech Productions, in combinatie met de expertise van AgriMedia, werd de kwaliteit en impact van mediaproducties, zoals het BatavierenBende Kenniscafé en de Grote Kentekenregistratieshow, verbeterd.

Productie Power+ door AgriMedia

Sinds 2024 heeft Aeres Tech ook de productie van Power+, het twee keer per jaar verschijnende magazine, uitbesteed aan AgriMedia. AgriMedia verzorgt de volledige productie, inclusief redactionele begeleiding, contentcreatie, vormgeving, drukwerk en verzending. Dit magazine biedt inzichten in de ontwikkelingen binnen de mechanisatiesector en sluit naadloos aan bij de expertise van beide partijen.

Evenementen als onderdeel van de samenwerking

De samenwerking omvat verder ook de organisatie van evenementen. In 2014 werd gestart met de verkiezing van de Beste LMB. In 2019 volgde Mechanisatie voor Morgen, gericht op de toekomst van mechanisatie en concreet toepasbare technologische innovaties. In 2024 werd de samenwerking uitgebreid met het Zomertour Festival, waarbij de parkeerplaats van Aeres Tech in Ede werd omgebouwd tot festivalterrein. Dit evenement bood bezoekers een unieke combinatie van kennissessies, workshops, foodtrucks en entertainment, iets wat niet eerder vertoond was.

Focus op groei en innovatie

Jean Paul Reparon, algemeen directeur van AgriMedia, benadrukt het belang van de samenwerking: “We ondersteunen Aeres Tech graag bij het realiseren van haar marketing- en communicatiedoelstellingen door het creëren van relevante content en de inzet van onze vakmedia. Daarnaast vullen we elkaar goed aan als het gaat om het ontwikkelen en organiseren van verrassende evenementen, zoals het Zomertour Festival.”

Jaap Wouda van Aeres Tech voegt toe: “AgriMedia hanteert een hoge kwaliteitsstandaard, is betrouwbaar en voegt een gezonde dosis creativiteit toe in de samenwerking. Ze kennen de doelgroep als geen ander en weten hierdoor ook welke content werkt. Ook verkennen we regelmatig nieuwe mogelijkheden en grijpen we kansen zodra die zich voordoen.”

Aeres Tech en AgriMedia blijven de komende tijd investeren in de samenwerking. Momenteel wordt er gewerkt aan een volgende serie online blogs, een nieuwe editie van Power+, het AgriMedia Kenniscafé en het Zomertour Festival op 22 mei. Naar verwachting zullen in de toekomst nieuwe initiatieven volgen die de sector verder versterken.

Blijf met de nieuwsbrief van AgriMedia op de hoogte van de onze activiteiten, waaronder AgriMedia Kenniscafé
Ons nieuws
Eerste Limburgs Wijnbouwcongres laat indrukwekkende indruk achter

Onlangs vond het allereerste Limburgs Wijnbouwcongres plaats op Nederlandse bodem – en het evenement maakte direct indruk. 170 deelnemers, bestaande uit wijnbouwers, wijnmakers en wijnprofessionals uit Nederland en België, verzamelden zich voor een dag vol kennisuitwisseling, inspiratie en netwerkmogelijkheden. Het congres markeerde een belangrijke mijlpaal voor de groeiende wijnbouwsector in de Lage Landen. De dag […]

De kracht van vakinformatie in veranderend medialandschap

Hoe gebruiken melkgeitenhouders media in hun dagelijks werk? Om daar beter zicht op te krijgen, hielden we onlangs een lezersonderzoek onder abonnees van de Geitenhouderij-nieuwsbrief. 144 lezers vulden de vragenlijst in. Een mooie respons die getuigt van betrokkenheid bij het vak en het medium. Wie zijn onze lezers? Bijna de helft van de respondenten (42%) […]

Netwerken en kennis vergaren belangrijkste redenen voor evenementbezoek door melkgeitenhouders

Eind april / begin mei 2025 vroegen we de nieuwsbrieflezers van (het vakblad) Geitenhouderij naar hun voorkeuren, motivaties en verwachtingen rondom studiedagen en vakbeurzen. 122 melkgeitenhouders vulden de vragenlijst in. De uitkomsten geven waardevolle inzichten in wat een goed evenement maakt – en waar het aan moet voldoen om écht aan te sluiten bij de […]